06/11/2024NOVOSTI

Zimska škola “Rod i umjetnost” u Tuzli: Kroz umjetnost do dubljeg razumijevanja roda i društva

U Tuzli je završena Zimska škola “Rod i umjetnost,” koja je okupila intelektualce, umjetnike i studente iz regije kako bi istražili rodne perspektive unutar različitih umjetničkih formi. Organizacioni tim, u saradnji sa Univerzitetom u Tuzli, TPO Fondacijom i Univerzitetskim gender resursnim centrom (UNIGeRC) Univerziteta u Sarajevu, omogućio je prostor za inovativno promišljanje i konstruktivnu razmjenu znanja. Zimska škola je obuhvatila raznolika predavanja i radionice koje su se bavile analizom roda kroz književnost, pozorište, film i vizuelne umjetnosti, s fokusom na utjecaj umjetnosti kao sredstvo društvene promjene.

Profesorica Jasmina Husanović, vodeća figura u istraživanju rodnih i društvenih odnosa, osvrnula se na značaj ove škole, istaknuvši da je otvorila prostor za duboku interdisciplinarnu refleksiju o ulozi umjetnosti u oblikovanju i preispitivanju našeg razumijevanja roda i društvenih odnosa. „Kroz analizu različitih umjetničkih formi i rodnih identiteta, istraživali smo kako kreativne prakse mogu ponuditi nove pravce za društvenu transformaciju,“ rekla je profesorica Husanović, koja vodi Vijeće za rodnu ravnopravnost na Univerzitetu u Tuzli.

Ova Zimska škola je takođe stvorila prostor za kritički dijalog o temama koje su često marginalizovane ili nedovoljno zastupljene u formalnom obrazovanju. Polaznici su istraživali načine na koje književna djela, filmski prikazi i pozorišni izrazi odražavaju i preoblikuju društvene norme, pružajući alternativne perspektive koje ohrabruju kritičko promišljanje o rodnim pitanjima.

Značaj ovog događaja naglasila je i Zilka Spahić Šiljak, direktorica TPO Fondacije i univerzitetska profesorica rodnih studija. Naglasila je važnost univerziteta kao mjesta gdje studentice i studenti mogu preispitivati ustaljene ideje i norme. „Univerziteti bi trebali biti mjesta gdje mladi ljudi imaju priliku postaviti pitanja o onome što smo naučili uzimati zdravo za gotovo,“ kazala je profesorica Spahić Šiljak. Posebno je istakla snagu koju zajednička iskustva i autentični izrazi mogu pružiti. „Kroz svaki susret i dijalog tokom Zimske škole osjetili smo snagu zajedništva i važnost autentičnog izraza – jer upravo to je ono što nas povezuje i čini jačima.“

Ova škola se izdvojila kao platforma koja podstiče studente i stručnjake da preispituju društvene norme i razmatraju umjetnost kao potencijalni katalizator promjene. Osim što je okupila stručnjake s različitih univerziteta i umjetničkih institucija iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Hrvatske i Crne Gore, Zimska škola je poslužila kao most između akademske zajednice i šire publike, pružajući prostor za dijalog i razmjenu ideja koje podržavaju rodnu ravnopravnost i uključivost u društvu.

Učesnici su izrazili zahvalnost za priliku da učestvuju u ovom inovativnom programu, naglašavajući da im je škola omogućila nove uvide i perspektive koje će obogatiti njihov rad u različitim sferama umjetnosti i društva.