TPO Fondacija i Univerzitetski gender resursni centar održali su dvodnevnu edukaciju u periodu od 25 – 26. juna 2024. U Hotelu Nomad Bjelašnica, u Sarajevu pod nazivom „Kritičko mišljenje i rod“. Ukupno 30 polaznika i polaznica propitivalo je rodna pitanja i ideje kako ista inkorporirati u nastavni proces.
Edukaciju su predvodili prof. dr Bruno Ćurko i mr. sc. Elmana Cerić, a prisustvovalo je nastavno osoblje osnovnih i srednjih škola, kao i nastavno i stručno osoblje univerziteta i Zavoda/Ministarstava obrazovanja iz Kantona Sarajevo, Hercegovačko-neretvanskog kantona, Zeničko-dobojskog kantona, Republike Srpske i Tuzlanskog kantona.
Polaznici i polaznice su analizirali elemente filma „Osmijeh Mona Lise“ koji govori o radu nastavnice historije umjetnosti i njenoj borbi da osvijesti učenice, ženskog koledža, o vlastitim potencijalima i dekonstruiranju društvenih normi poput onih da mlade djevojke trebaju težiti udaji, rađanju i odgoju djece.
Također, polaznici i polaznice su istraživali upotrebu stripa u nastavi te kako integrirati rodne teme u postojeći kurikulum. Kroz grupni rad osmislili su stripove o temama: kako društvo percipira ženu, o kakvom životu sanja mlada djevojka, izazovima sa kojima se suočavaju žene na radnom mjestu itd.
Nakon filozofskog propitivanja roda, odnosno propitivanja uz primjenu P4C metode, jedna od polaznica je istakla: „Zamislite da svaku temu, u školi, predajemo na ovakav način. Koliko bi samo djeca bila uključena i motivisana. Umjesto da im pričamo: nasilje, nasilje, nasilje; ovim načinom bi mnogo bolje shvatili šta je to vršnjačko nasilje i kakve sve posljedice ostavlja“.
Svoj doprinos edukaciji dao je i prof. dr Bruno Ćurko, sa Sveučilišta u Splitu, koji je pokrenuo projekta ZoomOut: pristup dječjoj književnosti iz intersekcionalne perspektive. Nakon podsjećanja na dječje bajke poput: Crvenkapice, Pepeljuge i Pinokia, učesnici/e su diskutovali šta bi se desilo kada bi promjenili ove bajke i govorili i Crvenkapcu, Pepeljku i Pinokiji. Na ovaj način učesnici/e su istraživali/e koji sve postoje problemi i skriveni stereotipi. U drugom dijelu radionice kreirane su priče iz intersekcijskcionalne perspektive. Uočavali su (nevidljive) predrasude u priči i kreirali novu priču za rad sa učenicima/ama (studentima/cama) koja potiče razvoj kritičkog mišljenja.
Aktivnost je realizovana u okviru projekta Uvođenje rodno osviještenih politika u visoko obrazovanje – UNIGEM koji finansijski podržava Vlada Velike Britanije.